Alle vaartochten voor dit seizoen zijn geweest. Wilt u op de hoogte blijven over de vaartochten van volgend jaar? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief, dan mist u niets!
In de tabbladen hieronder vindt u alle belangrijke informatie met betrekking tot de vaartochten.
Beknopt programma
In de haven van de Bergsediepsluis in Tholen gaat u aan boord. In ongeveer een half uur brengt de boot u naar de weer. Onderweg geeft een gids van Stichting Behoud Weervisserij u uitleg over het gebied en de (historie van) de weervisserij. Eenmaal aangekomen bij de weer, legt de boot aan bij het fuikgat. De vissers gaan van boord, de weer in, en drijven met een net de inhoud richting het fuikgat. Daaraan wordt een net bevestigd waarmee de vangst aan boord wordt gehaald. De vissers vertellen over de vangst en uiteraard is er volop gelegenheid om foto’s te maken en vragen te stellen. Dit neemt ongeveer 45 minuten in beslag.
Na dit schouwspel vaart u weer terug naar de Bergsediepsluis. Een bezoek aan de weervisserij duurt ongeveer 3 uur, gerekend vanaf de afvaart vanuit de Bergsediepsluis.
Vaarschema
Het vaarschema met een overzicht van alle data van zowel de vaar- als vlettochten kunt u vinden op
deze website. Daar kunt gelijk tickets boeken.
Weersomstandigheden
Houd u er rekening mee dat het op het water frisser is dan aan land. Neem daarom een (extra) trui of (regen)jas mee. Daarnaast kunnen we helaas te maken krijgen met de grillen van de natuur. Om de veiligheid van de deelnemers te kunnen waarborgen, varen wij bij een te sterke wind niet uit en zijn wij genoodzaakt de tocht te annuleren. Mocht dit het geval zijn, dan streven wij ernaar de deelnemers daar ruim van tevoren telefonisch over te berichten. Door de onvoorspelbaarheid van de natuur lukt dit helaas niet altijd. Wij vertrouwen op uw begrip daarvoor. Mocht deze situatie zich voordoen, dan krijgt u uw geld terug en kunt u eventueel een nieuwe tocht boeken op een andere datum.
Bereikbaarheid, route en parkeren
Alle tochten vertrekken vanuit de haven bij de Bergsediepsluis in Tholen. In uw navigatiesysteem kunt u het beste ‘Rondvaartbedrijf De Zwerver 3’, dat in de haven gevestigd is, als bestemming opgeven. Als u de route vanuit Tholen volgt, dan ligt de haven vóór de sluis aan de rechterkant.
U kunt met de auto helemaal tot aan de haven komen. Daar is voldoende parkeergelegenheid. De haven is niet bereikbaar met het openbaar vervoer.
Groepsarrangementen
Voor meer informatie over groepsarrangementen (vanaf 12 personen) kunt u contact opnemen met onze vaartochtencoördinator Reinoud Krijnen via vaartochten@behoudweervisserij.nl.
Beschikbaarheid
Vaartochten vinden alleen plaats in de maanden mei, juni en juli. Daarom kunnen wij helaas niet tegemoetkomen aan verzoeken tot groepsarrangementen buiten deze periode.
Toegankelijkheid
De boten zijn niet toegankelijk voor rolstoelen, maar beschikken wel over zitplaatsen. Voor alle tochten geldt dat men goed ter been moet zijn en zelfstandig moet kunnen lopen en staan.
Algemene voorwaarden
Op onze excursies zijn algemene voorwaarden van toepassing. Deze kunt u raadplegen via de volgende link:
Algemene voorwaarden. Wij raden aan deze vóór het boeken van een excursie door te nemen. Als u een excursie boekt, dan gaan wij ervan uit dat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden.
Ticket- en betaalpartners
Om het boeken van tickets te vereenvoudigen maken we gebruik van boekingsmodule WeTicket waarbij de de bestelling direct afgerekend kan worden. De betaling (via iDeal of overboeking) wordt verwerkt door Mollie – een van de meest vooraanstaande betaalplatformen in de Benelux.
Veelgestelde vragen
Ik heb geen tickets ontvangen. Wat nu?
Als de betaling is voltooid, krijgt u de tickets binnen enkele minuten per e-mail toegestuurd. Heeft u deze na een uur nog niet ontvangen, controleert u dan allereerst de map spam/ongewenste e-mail van uw e-mailprogramma. Het is mogelijk dat de e-mail met tickets voor spam is aangezien. De afzender van de e-mail met tickets is onze ticketpartner WeTicket met als e-mailadres no-reply@weticket.nl.
Indien de tickets zich niet in de map spam/ongewenste e-mail bevinden, controleert u dan via internetbankieren of het verschuldigde bedrag is afgeschreven van uw rekening. Aangezien de betaling plaatsvindt middels iDeal zou de afschrijving direct zichtbaar moeten zijn. Het betreffende bedrag is betaald aan Mollie. Dat is het bedrijf dat voor ons de betalingen verwerkt.
Als er geen transactie heeft plaatsgevonden, dan is er bij de iDeal-betaling vermoedelijk iets misgegaan waardoor de betaling niet is voltooid. Mocht er een transactie hebben plaatsgevonden en heeft u geen tickets ontvangen, neemt u dan contact op met vaartochtcoördinator Reinoud Krijnen via vaartochten@behoudweervisserij.nl.
Zijn er toiletvoorzieningen aan boord?
Nabij de haven staan enkele DIXI’s (op het moederschip zijn toiletten; bij een vlettocht alleen een provisorisch/chemisch toilet).
Kan er gepind worden aan boord?
Op moederschip ‘Zwerver 3’ kan niet gepind worden. Eten en drinken dient contant te worden afgerekend.
Zijn de vaartochten geschikt voor mindervaliden?
De boten waarmee wordt gevaren zijn niet toegankelijk voor rolstoelen, maar beschikken wel over zitplaatsen. Voor alle tochten geldt dat men goed ter been moet zijn en zelfstandig moet kunnen lopen en staan.
Welke voorzieningen zijn er aan boord?
Aan boord van een vlet is geen eten of drinken verkrijgbaar. Het is daarom toegestaan om aan boord zelf meegebracht eten en/of drinken te nuttigen. Een vlet is niet overdekt en er is op één vlet een provisorische (chemische) toiletvoorziening.